Mało kto zdaje sobie sprawę z mocy pozytywnych komentarzy wystawianych przez klientów. Ci, co wiedzą o co chodzi powiedzą, że już zbiór najlepszych praktyk dla informatyków ITIL mówi o satysfakcji klientów i badania ich zadowolenia z dostarczanych usług. Ludzie od marketingu internetowego powiedzą, że bardzo ważne jest aby klient powracał – a powróci tylko wtedy jak będzie zadowolony :).
Sama chęć wystawienia komentarza, czy opinii przez klienta świadczy o jego silnym zaangażowaniu w relację ze sprzedającym – sklepem internetowym. Jeśli ten klient wyśle e-mail, czy doda komentarz do produktu na stronie sklepu to oznacza, że sklep z biżuterią spełnił swoją rolę: zaprezentował piękne kolczyki, wisiorki, czy naszyjniki, umożliwił dokonania zakupu w łatwy sposób i wysłał klientowi wybraną biżuterię w pięknym opakowaniu. Osobiście bardzo zachęcam do wystawiania prawdziwych komentarzy 🙂 (pomijajmy te sztuczne opinie widziane na porównywarkach, czy sklepach internetowych gdzie jedna opinia nie różni się dużo od drugiej…).
Sklepowi z biżuterią wystawienie pozytywnej opinii (krótki telefon do sprzedawcy, wysłanie sms z podziękowaniem, czy krótki e-mail; dodanie komentarza do wisiorka na stronie sklepu…) dodaje skrzydeł / motywuje do dalszej pracy. W wielu przypadkach daje to więcej satysfakcji niż osiągnięcie zysku. Tu należy się prawdziwe podziękowanie dla klientów wystawiających takie podziękowania. Przykładem takich rzeczywistych i szczerych podziękowań może być:
http://ankabizuteria.pl/pl/content/4-o-nas
Pamiętajmy o nakładzie pracy i trudnościach jakie mają dziś sklepy spełniające wymagania klientów. Samo wyselekcjonowanie kolekcji i zaprezentowanie ich na stronie sklepu to dopiero początek. Wymagane są działania marketingowe, wybranie dostawców innych usług (jak np. administrowanie sklepem, miejsce gdzie jest utrzymywana strona…). Sklep z biżuterią musi spełniać również wszystkie wymogi prawne – zaczynając od treści regulaminu na stronie a na terminowych rozliczeniach w Urzędzie Skarbowym, czy ZUS kończąc. Dodajmy do tego koszty związane z utrzymaniem strony, jej aktualizacją, szybkością działania, wyzwania związane z obecnymi spamerami/hakerami w sieci i okazuje się, że sklep internetowy z biżuterią aby spełnić zapotrzebowania swojego klienta musi się sporo napracować.
Dzisiejszy artykuł zakończę apelem do klientów: wystawiajcie swoje oceny sklepom – zarówno te pozytywne jak i te negatywne, bo pierwsze dają motywację do dalszych działań, a te drugie dają możliwości wprowadzenie zmian i polepszenia jakości strony!
Obiecuję, że kolejne artykuły będą już dotyczyły tylko mody i biżuterii: trendy w tym sezonie, przygotowania do świątecznych spotkań i karnawału 🙂
unikajcie sztucznych opinii na ceneo, skapiec, czy sklepach internetowych, gdzie albo komentarz nie pasuje do produktu, albo opisy są do siebie bardzo podobne – w szczególności te w stylu „tak kupiłem, jest super…” – to ściema
wartościowe opinie/komentarze to takie, gdzie piszą faktyczni klienci – często tam będzie dłuższa wypowiedź i mogą pojawić się błędy literowe – te opinie są wartościowe 🙂
p.s.
ciekawy artykuł, szczególnie na dzień przed świątecznymi zakupami 🙂