Biżuteria, dobra luksusowe częściej kupowane przez internet?

Biżuteria, zegarki, modne ubrania i inne dobra luksusowe będę częściej kupowane przez internet niż tradycyjnych salonach, czy domach mody. Tak wynika z ostatnich danych opublikowanych przez The Boston Consulting Group i SMG KRC, potwierdzają to dane statystyczne mówiące o udziale internetu w życiu obywateli.

Obecnie Internet odpowiada za prawie 3% polskiego PKB, a w przeciągu nadchodzących kilku lat się podwoi. Cała Polska gospodarka internetowa to ok. 36 mld zł – więcej niż wartość dodana polskiego górnictwa. W głównej mierze to efekt rozwijającego się handlu internetowego o przychodach sięgających 22mld zł.

Poza tymi dobrymi danymi dla e-biznesu, eksperci szacują że wartość polskiej gospodarki internetowej będzie rosła 14 proc. rocznie, czyli zdecydowanie szybciej niż polski PKB.

Przedsiębiorcy dostrzegli sprzyjające warunki do rozwoju swojego biznesu. Pani Ania odpowiedzialna za rozwój internetowego sklepu jubilerskiego www.AnKa-Bizuteria-Sklep.pl planuje zwiększyć obroty 15% każdego kolejnego roku.

Zwróćmy uwagę na większy udział internetu nad telewizją. Zgodnie z dostępnymi statystykami w sieci spędzamy średnio 14,5 godziny, a przed telewizorem 0,5h krócej. Jeśli dodamy do tego możliwości przeglądania zasobów sieci internetowej przez nowe telewizory, udział Internetu znacząco wzrośnie. W przerwie między ciekawymi programami TV nie ruszając się z fotela będziemy mogli szybko sprawdzić ceny najnowszej kolekcji biżuterii, którą np. nosi Kinga Rusin i dokonać zakupu.

Dzisiaj w Internecie w większości kupujemy sprzęt, książki, zabawki, ale również piękną biżuterię z kryształkami Swarovskiego, czy modne ubrania. Badania pokazują że ok. 6% klientów tradycyjnych sklepów przed zakupem wcześniej szuka informacji w sieci.

Do tak zawrotnego rozwoju polskiego e-commerce wpływają popularne portale społecznościowe jak Facebook, czy Nasza-Klasa. Konta posiada tam, zgodnie z danymi Europe Digital Year in Review ok. 84% europejczyków, a w Polsce ponad 90%.

Kolejnym wyznacznikiem rozwoju internetu w Polsce jest administracja i usługi bankowości elektronicznej. Ponad 1,2 mln Polaków rozliczyło się z urzędem skarbowym przez internet składając 953tys. e-deklaracji – podaje Ministerstwo Finansów- w porównaniu z rokiem 2009: 324 tys PIT-ów; rok 2009: 90tys PIT’ów. Ponad 2 mln osób wybrało internetowy spis powszechny zamiast przychodzącego rachmistrza – tyle było w pierwszych tygodniach. W najbardziej rozwiniętych elektronicznie bankach aż 70% transakcji odbywa się przez sieć a tylko 30% dokonywanych jest w oddziale banku. Jak dodamy do tego banki internetowe jak mBank przekonamy się jeszcze bardziej o wielkim potencjale e-bizesu w Polsce.

Prognozy przygotowane przez ekspertów mówią o dwukrotnym wzroście gospodarki internetowej w ciągu 5 lat. Czy tak się stanie i pani Ania zrealizuje swoje cele rozwojowe sklepu internetowego www.753.pl – zobaczymy.

Napisano w zakupy internetowe Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*